Google shopping

Lad Digitize hjælpe dig med vise dine produkter på Google Shopping

Hvad er Google Shopping?

 

Du kan bruge Google Shopping, en del af Google AdWords, til at fremhæve dine fysiske produkter i Googles søgeresultater med produktbillede, pris og direkte link til produktsiden så den besøgende kan købe produktet i din webshop.

Hvis du ikke kender til Google Shopping, så prøv at skrive “mobiltelefon” på Google.dk – i højre side kan du se annoncer for forskellige mobiltelefoner som kan annonceres af teleselskaber og webshops. Disse annoncer er fremhævet med et produktbillede og en pris – du kan klikke på annoncen og du vil blive viderestillet direkte til den specfikke mobiltelefons produktside.

Google Shopping er en meget effektiv måde at annoncere dine produkter på Googles søgemaskiner (Google Shopping findes i de fleste lande verden over).

Hvad er Google Shopping helt præcist?

 

Google Shopping adskiller sig fra traditionel Google AdWords annoncering ved, at der er langt mere fokus på specifikke produkter. Samtidigt kan du sagtens annoncere for det samme produkt både via Google AdWords kampagner og via Google Shopping kampagner – med andre ord, du kan have to annoncer på én Google søgning.

Når du opretter en Google Shopping kampagne sker det i Google AdWords, men selve kampagnen oprettes igennem et prisfeed i stedet for den traditionelle kampagner som indeholder annoncer og søgeord (Google Shopping fungerer uden, at du skal oprettet annoncer og tilknytte søgeord – det sker automatisk via det feed du forsyner Google AdWords med).

Ellers fungerer en Google Shopping kampagne langt hen ad vejen på samme vis. Du dedikerer et budget til kampagnen og en pris per klik eller anden form for afregning (f.eks. per per konvertering etc.).

Google Shopping stiller krav til, at du løbende udvider og tilpasser dit produktfeed – produktet feedet administreres via Google Merchant Center som kan beskrives som et administrationspanel separat fra dit Google AdWords panel (dog arbejder de sammen). En løbende vedligeholdelse af dit produktfeed sikrer øget eksponering af dine produkter og reduktion af den pris du betaler for klik på dine Google Shopping annoncer.

Hvordan kommer jeg i gang?

 

Google Shopping er ikke en selvstændig størrelse og kræver, at du allerede har en aktiv Google AdWords konto. Du skal først oprettet en Google Merchant Center konto og dernæst oprettet et produktfeed som indeholder alle, eller dele af, dine fysiske produkter (kan også være digital produkter). Derefter importerer du dit produktfeed fra Google Merchant Center til din Google AdWords konto og sætter din kampagne op.

Hvis du ønsker hjælp til opsætning og/eller løbende drift af dine Google Shopping aktiviteter, så vil vi her på Digitize.dk gerne hjælpe dig. Vi har stor erfaring med Google Shopping igennem mange års praktisk arbejder med opsætning og drift af denne annonceringsform til webshops tilknyttet vores virksomhed – vi er derfor altid opdateret med de nyeste tiltag fra Googles side og kan implementere dem på kort tid.

Som erfarne Google Shopping brugere er vores fremgangsmåde følgende:

– Vi tager en dialog med vores potentielle kunder med henblik på at lære om deres forretning, og hvor Google Shopping passer ind, samt hvilken målsætning der efterstræbes.

– Vi aftaler et budget og kampagneomfang som vi overholder og ud fra disse ramme skaber vi de aftalte resultater.

– Vi aftaler en samlet pris for oprettelse og eventuel løbende drift/overvågning af Google Shoppping annonceringen.

– Vi sender løbende rapportering og dokumentation for vores arbejde med din Google Shopping annoncering, så der er gennemsigtighed i vores samarbejde.

Share This